Namn å sånt...

Ja knappt hann Gaefa bli (förhoppningsvis) dräktig,så börjar man kika på namn... Som att döpa sina barn detta... Har en lång lista på favoriter,jag ska kolla på WF tänkte jag,hur vanliga mina favoriter är. Vill gärna ha nåt namn som inte är jättevanligt. Samtidigt ska det ju vara nåt som stämmer in på fölet på ett eller annat sätt. Än kallar jag den Örjan ;) Arbetsnamnet liksom.
Det blir första fölungen. Ja jisses. Ibland undrar jag allt om jag är riktigt klok... Men så försöker man skåda lite framåt... Lite orolig är jag allt... Det är ju Gaefa's första föl. Hon är ju bara 5...
Hon är bra gullig iallafall. För det mesta. Igår spanade hon på gången,rev ner lite prylar osv. Hon blir inte ett dugg skraj så det är ju bra :) Baldur lillhjärtat är allt förtjust,Hraffe med. Känns skönt att de funkar ihop!
Nä nu ska jag jobba på. Kanhända får ni se den "lilla" namnlistan sen :)


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

det där med namn är ju väldigt spännande tycker jag. jag är väldigt sugen på Lykka om det är ett sto vi får, ty ker det är så fint. men hingstnamn är lite svårare...när är er fölis beräknad? vår kommer en vecka efter midsommar ungdfär.

2012-09-03 @ 22:38:41
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0