Planera sin tid...osv...

Jag börjar få en del att göra. Det är med hästarna,barnen,hemmet,fåren/lammen och diverse. Mycket pappersjobb. Redovisa än hit och dit. Föra stalljournal över bräken,ta hand om alla djur,gärna försöka räkna dem ibland också. Fåren alltså. Det är ju lite svårt faktiskt...Skriva lappar med lammköttsköpare,förslagsvis INTE slarva bort den...
Så det är nog så att man ska börja planera sin tid lite bättre... Precis nu planerar jag att väcka ungen och dricka kaffe. Vi börjar så....
Mitt stall (Å jaa,jag säger mitt...Gubben har ju inga hästar just nu). Från bakdörrn sett... Man ser bara tre boxar,men det är en till där till vänster ;)

Kommentarer
Postat av: marianne

Vilket fint stall du har :)
Mitt är gammalt och slitet, men stallet är ju egentligen till för oss, hästarna struntar ju totalt i om det är gammalt, nytt, nymålat eller bra planerat :))

Jaha, så då får dom stackarna fasta innan, jag kan tänka mej vilken ljudnivå det är i deras hage/hus då.
Vilken ras har du? De jag brukar ha är av Texel (om de heter så?) jag har ätit gute oxå, men det tycker jag inte är lika gott, inget fel på smaken, men ungefär som fläsk- eller ox file´ ;)

2012-10-22 @ 09:57:41
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Sv: Blir galen på folk som ska ha allt "gratis"! De tänker bara på vad själva maten kostar och inget på allt arbete man lägger ner. Usch, jag är så trött på hyresgäster!!!

Jag säger som Marianne, vilket fint stall ni har! Ljust och fräscht och rymligt. Härligt!

2012-10-22 @ 11:40:46
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Agnetha

Haha, räkna får... Kommer ihåg i fjol när vi fick hem den lappen. Det kändes så komiskt i och med att vi bara hade fyra stycken. ;-) Lätträknat!

Ser ut som att DU har ett jättefint och fräscht stall! :D

2012-10-22 @ 13:02:11
URL: http://agnethasfundror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0