Nygrävt!

Tur man har goda vänner! Nu har fröken T's sambo varit här med sin grävmaskin och fejjat av på platten i hagen,samt fixat så det lutar lite mer och därför ska det väl lättare rinna bort! Lite gegga mellan träden är kvar,för det är nog knöligt att få bort. Men guld värt var det! Nu ska jag se om pappsen kan komma med lite grus dit också så blir det så fint sen! Han plockade bort en stor sten vid grinden åxå som är lite ivägen. Mycket bra :)
Har ringt runt idag åxå och hört mig för vad det kostar att stalla upp i området och enligt vad alla säger är min priside billig ändå. Nu håller jag mig förvisso till den,men det är lite take it or leave it. Jag tänkte 3 för båda exl.hovslagare. Då ingår allt i matväg,omvårdnad och hantering av fölet. Stallplats och lösdrift betingar ju olika pengar faktiskt. Skämdes lite för att maila damen i fråga,för jag är sjukt dålig på att ta betalt! Jättemesigt egentligen,det kräver ju tid,engagemang och ansvar. Ja vi får se vad hon säger. Jag behöver ju ingen inhysing över vintern så hon får göra som hon vill såklart.
Nää,nu är det dags för sängen. Tv4 har snart nyheter mitt i filmen ändå så.
God natt på er!


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Ja det låter väldigt billigt med 3000 i månaden för helinackordering. Är det hästar eller ponnyer?
Det var ju synd att det inte var nästa år, då hade det ju varit perfekt att ha ett sällskapsföl till ditt eget.

2012-10-22 @ 10:13:05
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0