Egentligen...

är man kanske halvgalen som har den hobby man har? Det är dyrt,svettigt och tungt.Inte sällan drabbas man av diverse bakslag. Man kånkar hö,vatten och spån. Man åker än hit och än dit med och utan häst. Man sliter på med tidiga morgnar och sena kvällar i stallet. För min del är jag glad stallet är utanför knuten typ :)
Man köper täcken,sadlar,träns,grimmor och diverse åt sina hästar.Själv kan man gå i glesbygdskavaj från 70-talet utan att blinka.
Lite märkligt är det allt... Vad pengar och tid man lägger ner. Men,vad hade man annars gjort?? Undra vad jag hade gjort om man aldrig blivit hästintresserad?
Om inte om hade varit hade katta varit kung....
 
Anledningen till min reflektion,var att jag funderade på mitt blivande föl;Örjan. Och hur det blir sen... Ska man ha 4 då eller? Ska man sälja en? Hur ska jag göra? Mmm,många funderingar blir det när regnet forsar ner och man gör det man måste bara...
Nä nu ska jag ta en kaffekopp.Det har jag förtjänat efter att ha burit ner höbalar,klafsat ut med hö i hagen,klafsat ut med kärran.(Nyckelordet var klafsa tror jag...Jag vill höra att det knarrar! Ni vet sådär gott en kall vintermorgon!!)Sopat och grejat och skruvat om alla hönät. Ja då har man väl förtjänat sin kaffekopp? Annars tar jag den ändå!
 
ps.....Jamila ska sälja Elektra.... Jag vill HAAAAA....Jäkla skit........ Se här:jamila

Kommentarer
Postat av: marianne

Jag har oxå tänkt så ibland, men skjuter bort den tanken fortare än fort ;)
Speciellt det där om hur mycket pengar man lägger ner .
:)

2012-10-19 @ 15:16:44
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0