Tips å goda råd

I dag ska jag förhoppningsvis få besök av fröken C. Fröken C är väldigt duktig på avel. Nordsvenskar mest,men häst som häst. Hon ska komma å kika på Gaefa och se vad hon tror. Jag har inte,och tänker inte,göra ngt UL. Istället kommer fröken C och ska kolla lite. Hade Gaefa inte varit dräktig hade jag garanterat märkt det på brunstbarometern Baldur. De går ju trots allt i samma hage.....
Sen har ju fröken C en stor kunskap och ska dela med sig till mig tänkte jag. Hallonblad tex,vem tänker på att ge stoet det de sista 3 veckorna? Inte jag iallafall,men det är bra för att livmodern drar ihop sig snabbare efter fölningen. Hon har sett det mesta och hjälpt många med problematisk fölningar. Så jag är fantastiskt glad att ha henne i min bekantskapskrets. Dessutom har hon fölkamera jag ska få låna ;)
Så vi får se vad hon har för kloka ideer om min Gaefa. Sen ska hon kika på Laki åxå som hon är förtjust i,när hon ändå kommer :) I går var det som vanligt geggigt ute,vilket föranledde viss benrengöring. Tyvärr inte på Laki. Han är för blyg ännu. Men en klapp på stjärten fick han. Och lite pellets å betfor. Han ser så kul ut när han äter,öronen bakåt som om han måste skynda på eller nåt. Sötnos!


Kommentarer
Postat av: marianne

Det är guld att ha en vän med massa bra erfarenheter, som vill ställa upp och hjälpa.

Att jaga får och lamm direkt på morgonen är nog ingens dröm, allt som faller utanför rutinerna på morgonen är stökigt, bökigt och grymt irriterande :-p

2012-11-05 @ 09:14:59
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Det är verkligen perfekt att ha en "mentor" som man kan vända sig till och få hjälp och goda råd av. Jag har haft en uppfödare ( ca 200 ponnyer har han fött upp) som jag har kunnat ringa till när som helst och bett om råd när jag varit osäker på något. Det är kanon!

2012-11-05 @ 10:50:53
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0