Men se godmorgon!

Äntligen hemma efter ett 24 timmars pass. Jag är lite seg i kolan i dag känner jag... Vindskyddet var nästan klart såg jag i morse. Bara baksidan kvar,sen ska det ut i fårhagen. Ska bli skönt att alla får tak.
Ser ut att bli en fin dag (med lite tur). Härligt! Synd det regnade som 17 igår=förhatligt geggigt.
Vi får säkert ingen vinter :( En sån där blaskig och geggig...
Hur som haver så har vi fått löfte om att använda en paddock i närområdet. Nu skall här ridas på julgrisen!
Hej och hå! Vad gör man..Laki behöver ju verkligen fri tillgång på hö. Han vill ju äta ofta och han ska ju framförallt HINNA få i sig innan gamarna sätter i sig allt. Det är ohållbart att springa med hö var och varannan timme. Så nu hoppas vi motion gör susen på Hraffe...Baldur ska nog också få följa med på en duvning ;) Men vi börjar med Hraffe ensam,sen kan man ta båda. Ska fixa med staketet där också som pajat på nåt ställe. Utifall man dyker i marken... Nä,nu en morgonkopp!! Drack 2 koppar kaffe i går på hela dagen,INNAN jag for på jobbet... 
 
Hoppas hoppas vi snart kan göra detta.... Längtat efter min lilla gula...
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Ja det är jobbigt när vissa behöver fri tillgång och vissa inte. Men i värsta fall, kan inte Hraffe gå med Baldur och Gaefa då? Han har väl gått med dem förut? Eller byt ut Hraffe mot Gaefa, hon är ju dräktig så då gör det ju inget om hon lägger på sig lite.

2012-11-12 @ 09:38:51
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: marianne

Svårt när dom har olika behov,hoppas du hittar en bra lösning.
Ja detta regnande :( lera lera överallt bara lera...längtar oxå till vintern med snö.

2012-11-13 @ 08:04:22
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0