Japp

Nu har jag ställt ut en bal i hagen åt Fala,Laki och Hraffe. Laki hinner ju inte äta så mycket innan gamarna satt i sig så man springer med hö hela tiden. Hraffe blir väl en julgris,men det kan inte hjälpas. Bara han får vinterdojjor så får vi motionera mera. Baldur och Gafea ska få ett hönät till så kan man fylla i ordentligt de dagar man jobbar,minimalt jobb för gubben.
I morrn är det dags att jobba igen,vart tar friveckorna vägen?? Har en del att pula med idag. I går påbörjade vi byggsatsen till tacklammens vindskydd. Snart så,hoppas jag,kommer det pp plats!
Har sålt en hel del lamm i år. Har 35 stycken kvar,i och för sig,men mer än i fjol hat vi krängt! Många vill halall slakta eller hur det stavas,men den gubben går inte. Det är faktiskt förbjuden utan att de har veterinär med,och det tror jag inte på att de skulle ha. Mina fina små lamm ska åtminstone ha det bra medan de lever samt avlivas på snabbast möjliga sätt! Så är det bara...
Nu är det dags att väcka upp junior och ta tag i dagen!!


Kommentarer
Postat av: svea-karin

har jag missat något nu, hur många hästar har du? :)

2012-11-08 @ 22:56:47
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0