Glaaaad!

Av nån outgrundlig anledning har jag varit på jättebra humör idag! Och NEJ jag har inte tullat på nån sprit eller så. Det är bara en sån dag! Laki och Hraffe har lekt,som galningar. Sprungit som tokar. Såklart hade man inget att fota med... Men det kommer fler ggr. Lite skraj blev man ju att nån skulle göra illa sig. Det är bra smetigt efter regn osv...Däremot har jag beslutat att låta Hraffe gå kvar med dem. Det funkar så bra och Laki "hänger" mycket med Hraffe,dumt att förstöra den tryggheten som trots allt kommer att vara viktig när mamma flyttar ut...
Har hunnit pula undan det mesta idag. Har som vanligt häcken full,men så är det ju jämt.
Jag har fått löneök åxå! Jajamen,får retroaktivt från 1/4 också. Tack o bock! Går till hingstlicensen det,rakt av.
Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch... Och sätta mig en liten stund. Sen kommer fröken C å ska kika på djuren...
 
 
Recyclar en bild på Ture,mitt gohjärta!

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Härligt att de leker de båda grabbarna!

Precis så brukar jag göra när jag vänjer av våra föl. Mamman får flytta ifrån flocken och fölet får gå kvar i sin trygga värld med samma flock men utan mamma. Det brukar funka perfekt, varken föl eller mammor brukar vara särskilt upprörda. Men jag låter dem gå ganska länge tillsammana innan jag avvänjer. Tror det är bäst för fölet.

2012-11-15 @ 21:15:11
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0