Sadlar...

Jag mätte min svarta fara i går... För jag börjar fundera på sadel. Nu funderar jag mer hur den ska få plats. Sadeln alltså. Hraffe mätte 41 cm från mankens mitt till rumpans början. 41 cm... Jag kom på nu att jag skulle mätt Baldur åxå på samma sätt,för att jämföra. Jag ska göra det i morrn när jag är ledig igen. Just nu funderar jag,med tanke på dessa 41cm,om det är barbacka som gäller. Hua... Kort i rocken... Gårdagen bjöd på regn för ovanlighetens skull. (ironi) Alla hade tack o lov täcke på när jag kom hem,ibland kan han min gubbe :)
Lammen växer och frodas. Ett lamm (inte flasklamm) är så sjuk gosig och kommer och lägger sig i knä om man sätter sig ner. Skitgullig!
I går satt jag vid WF en hel massa å glodde på hästar i Baldurs stam. Många bra bedömda hingstar har han bakåt,så nu ska jag väl vid tillfälle göra om lite på hemsidan.
Nää jag måste sticka på jobbet. Fredag å söndag kvar att jobba. Egentligen har jag frivecka,men vi har bytt helg jag och en kollega!
Ha det bäst!! Hoppas solen kikar fram idag!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

En Sensation ride torde funka, men du kanske inte vill ha bomlös. Slår ett slag för den i alla fall, bättre sadel har jag aldrig ridit i ;)

2012-05-18 @ 20:56:33
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0