Regn här hos mig..

Japp,idag var det täcke på.Det regnar.Förvisso inte särkilt mycket med dock. Vill ha in 4 torra hästar ikväll och inte 4 blöta. Hraffe torkar så sakta dessutom med hans tjocka päls...
Baldur den rackarn snodde min mössa även idag när vi knäppte bukgjordarna.Han ser sååå nöjd ut med sig själv,kikar på mig under lugg med mössan i truten. Gulliga häst!
I dag ska jag hinna studera är det tänkt.Jag och mina kollegor. Vi ska göra en situationsanalys. Redan när jag skrev ut det blev jag tom i huvet haha. Men innan dess är det annat som ska hinnas med. Stall och djur. Tanterna börjar se runda ut om magen,men inga juver ännu. Gruvar mig lite för lamningsperioden.Man skulle haft en kamera därute så man slipper älga upp på nätterna. Men,men.Med lite tur börjar de lamma när vi är lediga! Hoppas!
De är ju äckligt söta lammen,men det går över.Tack o lov.Hur skulle man annars ha mage att åka med dem på slakt?

Kolla så söt! Det där var en av "morsgrisarna" som vi kallade dem. Gapade som besatt om de inte var brevid mamma ;)
Nä jag måste sätta fart...Har ju en del att göra!

Kommentarer
Postat av: malin

å, vill krama!

2012-03-01 @ 10:28:12
URL: http://malinsjolander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0