Om man vore...

Om man vore ekonomiskt oberoende,skulle jag bygga ut stallet ordentligt och dels ha ett par ston,men också ha ett ideellt ålderdomshem för gamla hästar. Där de fick åldras med god omvårdnad. Det finns säkert massor av hästar som avlivas pga ålder fast de kan vara i livet ett tag till,kanske kan man inte använda den så då tar den såklart plats och kostar pengar. Då kunde de få plats på hemmet och bara få vara häst och ta det lugnt på ålderns höst. Drömma ska man ju! Självklart skulle jag anställa fröken T på heltid :)Jag skulle också se till att föräldrar och barn har framtiden tryggad,betala av alla lån osv. Det är mycket man skulle vilja göra om jag var rik ;) Jag skulle nog också vilja erbjuda tex skolor studiedagar på bonngården. Inte alla har ju sett får live :)
Drömma ska man,fast ens mål bör väl vara realistiska kanske..,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0