Nån som vet?

Satt och kikade på hästannonser,islandshästar-såklart. "konstantskimmlarna sägs vara utrotningshotade",men nog tycker jag att det dyker upp en och annan på annons,mer vanligt nu än för några år sedan?
Hur ovanligt ÄR anlaget egentligen? Nån som vet? Jag vet bara att det är få hingstar i Sverige,men sen vet jag inte så noga faktiskt. Hittade även en annons från island om en brun kostantskimmel där det stod att hon hade mycket ovanlig färg. Skulle vara spännande att veta hur många individer i landet som bär på genen faktiskt...

För övrigt att jag skottat skit i hagen så det yrt. Resultatet av detta:renare i hagen men ont i axeln... Skottat helrent bland träden på ena sidan,har den andra sidan kvar. Mitt i hagen är det geggigt.... Fy fan...Skottat så isen kom fram så det ska tina bort och torka upp nån gång... Det här är värsta perioden tycker jag.Geggan...
Det får gärna torka upp nu :(

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, en ovanlig färg är det ju helt klart, men utrotningshotad tror jag inte på, i synnerhet inte om det är som du säger ett dominant anlag.



Duktigt att skotta skit, är det en stor hage?



SV: Jasså det tycker du? ;) Kanske någon gång i framtiden när jag har fler ston.

2012-03-25 @ 22:29:45
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0