Fågelkvitter :)

Vilket härligt väder det ser ut att bli idag :) I går kväll blåste det och kom en och annan regndroppe,hästarna gick in en timme tidigare men det gjorde ju inget eftersom de gick ut tidigare också.
Beställde väckning av gubben i morse eftersom jag inte visste om telefonen ställer om sig självt.Min förhoppning var att gubben skulle släppa ut och låta mig sova,men det sket sig ;)


I går satt jag och funderade på barn. Inte anskaffandet av fler,utan skillnaden mellan när jag växte upp och nu när mina barn växer upp. När jag var liten hade vi 2 tv-kanaler,bägge utrustade med en blinkande pil så man kunde se när ett annat program började på den andra kanalen.Tv:n var nödvändigtvis INTE utrustade med fjärrkontroll,och fanns det en var den omöjlig att tappa bort pga sin storlek. 
Man var ute i stort sett hela tiden,hade man bara ett gäng kottar så var lyckan gjord.
Nu hade jag häst som man grejade med hela dagarna. Vimse fick vara med på både det ena och det andra.
 
Video hade man inte heller,lycka var när mor och far hyrde moviebox och serverade fläskfilé och strips till middag en lördag.(När vi väl köpte video,fick jag tillsammans med min pappa genomlida alla filmer som fanns med Clintan och Bruce Lee.Chuck Norris fick man åxå se)
 Man såg på Gäster med gester,Här är ditt liv och Kryzz.
Det fanns vinylskivor som man noga drog av med en liten borste innan man spelade den,blev det hack i skivan lät det överjävligt.
Man fick cykla eller gå om man skulle nånstans som låg närmare än på en mils avstånd.Utom möjligen vintertid.
I dag är det "tråkigt" att vara ute,förmodligen för att de inte kan ta med xboxen.Man är taxi för jämnan och tv:n har alldeles för många kanaler. Nu gillar jag att titta på tv,men det är utvalda program det mest.Tomtitta kan man väl göra,men då är man sjuk eller nåt...
Jaa,det är skillnad helt enkelt. Inte allt är av ondo såklart. Föräldrarna sätter på sina barn bilbälte nuför tiden tex. När jag var liten var det vanligt att man satt utan om det ens fanns bälte.
Undra om det är ett tecken på att man är lastgammal?

Sen gick jag åxå och funderade lite över "partbreed". När bytte det namn egentligen? Vi sa (och jag säger än) korsning rätt och slätt. Är det en korsning så är det,tycker jag. Folk säger ju som de vill självklart,men jag vägrar ändra mig ;) På "min tid" var det mycket hästar som det bara stod Import Irland tex på stamtavlan. Det står ju samma idag kan jag tänka,för de har väl inte bytt till Made In Irland? Vilket vore halvkul kanske...
Ja skitsamma var det väl,det var mest bara vad jag brydde min hjärna med igår :)
I dag är en annan dag och det fylls väl med djur :) Jag ska lägga upp en liten film på kören sen. Här kan man inte visa sig ute på eftermiddagarna utan att det är livat. Fåren tror man betyder mat. Vet inte om jag ska skrika åt dem eller proppa in öronproppar ibland....
Hjälps ju inte att gapa tillbaka,men ibland frestar de verkligen på mina nerver.....Ja hur som helst kommer det lilla filmen sen.Nu ska jag äta frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0