Hraffe promenad.

I dag var jag,A-C,Hraffe å hunden Nico på promenad. Med sadel på och allt. Tydligen var e4an avstängd för det blev en himla trafik här,så vi mötte brandbil,husvagn,släpvagn,motorcykel och en massa bilar. Hraffe var humla snäll och duktig får jag säga!! Nico nöp Hraffe i bakbenet åxå,och det var nog det läskigaste idag det.
Baldur å Tritla har fått sig en övergång,så gott det nu går,med borste å flugmedel. Tritla är ganska brunstpinkig hela bakdelen. Tror bad är det enda raka... Men det är inte lönt ännu kan jag tro. Hon låg en stund inne också så det var ju bra.
Nu går de på baksidan och ska få byta hage sedan ikväll. Allt för att hon inte ska få nån fångkänning. Hon har haft fång för 3 år sedan,så vi håller koll. Men inga hovar är varma och hon är inte lm eller stel nånstans heller.
Nu ska jag skjutsa ungen min!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppsan, vad tycket Hraffe om att bli nafsad i bakbenet då? :p



Nog lika bra att låta stoet vara tills det är "klappat och klart". Jag är glad att jag har ett sto som faktiskt inte brukar bli speciellt kladdig på bakbenen vid brunst, över lag märks det inte speciellt mycket alls på Rósa när hon brunstar - skönt!

2012-06-18 @ 18:14:08
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0