torsdag

Friveckan går mot sitt slut (nu igen). Gårdagen var odramatisk och vanlig,förutom snöandet kanske. Blev vansinnigt sugen på att åka skoter nu! Snöade och blåste ganska irdentligt stundvis i går,så hästarna gick in lite tidigare. Rindi var, som vanligt vid den typen av väder,halvgalen och bockade och hade sig. Hraffe går som en gammal farbror snällt i långt grimskaft oavsett blåst etc. Vilken skillnad motför innan kastration då man fick bråka med honom ofta. Cool kille :) Baldur är ju bäst i klassen som alltid han. Gullgubben!
I morrn har jag personalmöte så där lagomt aptidigt och ska väl bestämma vilka dagar som man ska utbilda sig.
Kognitiv funktionsnedsättning och tydliggörande pedagogik. Låter väl inte enkelt direkt,men det ska nog gå det med... Det är iallafall 40 poäng!
Min vän T var å tittade på en häst igår,en ettårig arabhingst. MEN nåt fel är det ,för hon skulle ha 1500 om T hämtade på lördag senast. Är det fel på hästen eller den som säljer? 1500 kronor är ju ingenting! Visserligen var han ganska "otam",men ändå. Googlade lite och fick inte fram positiva saker om försäljaren direkt.Anmäld stup i kvarten etc. Ja jag vet inte. Misstänker att min vän köper hästen om den inte har det så bra,för hon är blödigare än blödigast.T.o.m blödigare än mig! Ja vi får se... Den såg söt ut på bild,om än lite tufsig och dan.
Nää,jag måste skrämma igång kroppen så det blir nåt gjort här! Hoppas ni har en trevlig dag därute :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men oj, 1500 är verkligen ingenting! Jag förstår dock din vän om denne köper hästen pga blödighet, det är det nog många som skulle gjort!



SV: Hur menar du ordentlig vojlock? Jag har bara vanliga bomullsschabrak så jag är osäker på om det är mjukt nog :S Är rädd att de ska börja skava.



Småmaskiga hönät har jag hört mycket gott om, tyvärr lär det inte bli sådana i vårt stall eftersom stallägaren inte vill ha sådana :/

2012-01-19 @ 11:44:46
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0