Snööööö!

Härligt med lite snö! Skotern har varit parkerad sedan juldagen den,men nu kanske man kan ta sig en tur på sin lilla gula?
Jobbade dygn i går och är relativt nyss hemkommen. Blev så glad när sambon lagt på täcke på alla hästar! Det är nåt han varit fantastiskt dålig på förr,med förklaringen "det är ju en ardenner/islandshäst".Men efter att ha nött lite och motiverat varför det är bra att täcka vid nederbörd så har han nog tänkt om som det verkar :)
Baldur har ju missat att han är islandshäst för han fryser om det regnar mycket.Sommar som vinter tror jag. Han har ju en helt annan päls än Hraffe,Baldur´s blir ju aldrig sådär lång.Jag inbillar mig att det beror på att han fäller extra när han skiftar färg.Mattes kamelont. Men glad blev jag ialla händelser när jag kunde sätta mig med tidning och kaffe i lugn och ro :D
Känns skönt att få in 4 torra hästar sedan åxå ju,det är ju 4 element som går in då faktiskt.

Min vän T köpte förresten den lilla hingsten. Jag ska åka och kika sen.Jag och kameran såklart. Spännande! Han hade varit så snäll att lasta och stod lös på gången medan de fixade klart i boxen. fröken T´s sambo tror det är nsv i honom också. Hur som helst kommer denna grabb få ett toppenliv nu kan jag lova.Snart står han sist i kratskön han också.T´s hästar radar upp sig och får kratsa hovar en och en innan de går in.Lösa står de snällt och väntar. Fantastiskt tycker jag,men hon har tumme med djur min vän.
 
Jag har kommit på att jag ska testa pullar nosgrimma på B. Ska ju va himla bra för heta hästar. Så jag testar och ser vad som händer ;) Han är ju så himla het så kanske blir  det bättre med den som lämnar andningsvägarna i fred?
Denna vecka som kommer känns lite kymig,jag ska jobba mina dygn måndag och onsdag,och efter mitt onsdagspass går jag direkt till utbildningen som är 8 timmar på Komvux. Ska vi slå vad om att jag slocknar på föreläsningen i aulan? Men jag testar om jag orkar.Vi får ta in vikarie,men jag är snål och vill ha de extrapengar som blir.Snart dyker ju hingstlicensen upp i lådan,hästarna ska ju vaccineras etc så en extraslant gör ju inget :)
Nää,nu frukost och sedan stalljobb!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lika bra att ha på dem täcke, i synnerhet om de är frusna av sig.

Blev det någon skoter-tur nu då? ;)



SV: Det verkar himla behändigt med cykelkorg tycker jag, tyvärr kan jag inte ha något monterat på väggen eftersom jag är inackorderad och stallgången måste vara fri, men kanske sedan om jag någon gång har eget stall... :)

2012-01-22 @ 17:46:28
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Titti

Nää,jag fick inte skotra nåt alls...Skotta fick jag däremot :D

2012-01-22 @ 19:32:36
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Svea-Karin

vilka duktiga hästar!

2012-01-22 @ 22:42:19
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0