Sömnad...

Åkte lite tidigare till min kära mor,för att ägna mig åt sömnad.Jajamen,ni läste rätt... Det är Hraffe (eller om jag ska skylla på Baldur) som pajat bogvecket på det NYA täcket efter 2 gångers användning....Suuuuuuck.
Hur som haver så kom jag på att låna mammas symaskin. Den är lätt nyare än min.Den är så ny,att man måste vara ingenjör för att använda den. På min (som är arvegods efter mormor) finns rattar med symboler så den mest imbecilla kan klara av den. Dock är den TRÖTT och syr inte så jäkla bra längre.
Mammas symaskin,den har fiffiga knappar och invecklad till max. Tydligen så kostade den en hel massa åxå...
hur som haver så sydde den som en varm kniv i smöööör.Så nu är täcket helt igen!
Rackarns kusar. Men så där är det när man har 2 busiga hästar som inte kan låta bli varann ibland...
I morrn blir det en jättearla uppstigning,för djuren ska ut och ungen ska upp innan jag åker på jobbet.

På torsdag,ska vi enligt uppgift åka skoter till Stöde och äta korv. Långt att åka för en korv tänker jag...Är korven där mycket godare än alla andra tro??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0