Snö och snö och åter snö...

Det har nog kommit ner en 2 dm pudersnö från skyn. Tätt är det också,så man ser knappt vart man går. Misstänker att hästarna blir intagna tidigt ikväll. Misstänker också att jag blir gräsänka under kvällen. Gubben ska nog skotta kan jag tro. Först ska han hämta snöslungan.Och jobba klart kanske. Ögnade genom nya hästfocus i går. Intressant läsning kring hö.Att islandshästar är känsligare än andra raser för mögel i höet.Visste jag inte faktiskt. Tänker mer att man undviker mögligt hö till alla djur ;) Fåren kan nog klara det bättre eftersom de idisslar,fast de får inte heller dåligt foder såklart. Vissa balar får man kassera eftersom man kan ha klämt åt dem för hårt eller ställt för tätt och då kan plasten spricka och man ser det sällan. Fåglar pickar ju hål ibland också. Här ger vi rundbal denna årstid,men vi ställer inte ut i hagen till hästarna,vi lindar av och bjuder i hönäten. De är bra,speciellt idag.Under täta grenar kan de stå och mumsa nu och slippa stå i snöyran.Packar man fullt så kan de mumsa länge.Om man inte är en ardennerko då förstås. De äter mer frenetiskt överlag de där två... Såg på nyheterna igår om hästarna uppöver som de fått avliva. Fy vad hemskt.Vilken misär.Stackars djur... Tur att nån anmälde,synd att det var lite försent :( Hua...Ryser när jag tänker på det. Nä,måste förbereda mig för föräldrasamtal med tonårsungen... Blir väl samma iår : Julia är en glad och social tjej,MEN hon pratar för mycket på lektionerna... Tja..Vi får väl se!

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Ja Svartur är också fin, var inte länge sedan jag hälsade på honom, fast jag vet inte, jag dras till Thor mer :)

Vore kul att se avkomman du har efter Svartur, du har ingen film på den i rörelse?

2012-02-02 @ 16:27:41
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj, jag hade ingen aning om att islandshästar skulle vara känsligare än andra raser heller. Stod det vad det berodde på?



SV: Ja, jag hoppas, men fick inget svar från SIF idag heller :/

2012-02-02 @ 20:20:15
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0