Home sweet home!!

Hemma igen efter ett dygn på jobbet :) Gubben får tidigt så jag släppte ut när jag kom hem. I dag fick Hraffe ha snyggtäcke åxå ;) Jag är toppnöjd över de där täckena! Rindi var otålig som vanligt och protesterar mot att matte tar lång tid på sig. Högljutt åxå... Dessutom behöver hon saneras...Hon friar ju nu och småskvätter halva dagarna,och eftersom hon är ganska ullig därbak blir det inte mysigt..Ikväll blir det stora borsten fram!

Grått och trist ute,sagt att det ska snöa enligt ajfånen,men det blir säkert regn isåfall...

Läste i tidningen idag att polisen varit i trakten och skotrat runt och haft kontroller. Det tycker jag är jättebra! Faktiskt så är det gräsligt många som dricker alkohol och kör,vilket jag har svårt för. Det är ju faktiskt samma som på övrig trafik med det där. Olyckor har ju hänt. Sen är det vansinnigt många unga som fräser omkring och buskör,vilket är trist.Det förstör ju för de som inte gör det. I år har de inte använt vår gård som genomfart,och det är tur för dem det. I fjol var jag rent rabiat på snorungarna som utan hänsyn bara körde rakt över gården,utan att stanna och i hög fart. Jättekul när man har barn och djur,nää.

Nä nu ska jag glo runt på nätet lite,kolla in mina favoriter ;) Karin,Carro,Linda och Rånhästar får dagliga besök :D Hästnet är ju stadigt åxå,sen måste man ju kolla Baldur´s hemsida och mail. Vill att det ska bli nåt sto i år med,men än så länge går det trögt.Men det blir vad det blir. Skulle ju kännas lite surt om det inte blev nåt sto alls när man pyntar licens dock. Men det är ju så att det inte finns några garantier. Jag tycker ju min häst är fantastisk. Speciell färg,fantastiskt trevlig att ha att göra med. Hans tålamod är helt otroligt. Men det finns så många hingstar så,ja vi  får se helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo det heter Queens och jag ändrade på en gång i bloggen men det verkar inte komma fram i bloggen. Men queens är det som har rea rea rea :)

2012-02-19 @ 11:23:15
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja menar Equeens skriver fel hela tiden

2012-02-19 @ 11:23:59
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Titti

Haha,ja det måste man kanske åka å kika på då :)

Gubben lär bli galen om jag kommer hem med nåt mer nu...

2012-02-19 @ 12:42:39
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Agnetha

Vilket otroligt fint lamm du har på headern, vad är det för sort? :-)



Vad bra att polisen åker och kollar skoteråkare... här körde några ungar över öppet vatten, ganska brett, brådjupt och strömt häromdagen... :-o men de hamnade i vattnet senare, men inte nedanför oss som tur var utan där det var grundare. Jättteläskigt....

2012-02-19 @ 18:08:51
URL: http://lkvarnlycka.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Nu finns bilder :D



En annan sak. såg att du svarat mig i din blogg :) Fast risken finns att jag missar svaret så det är bättre du svarar hos mig..



Haha ja min sambo brukar alltid gå bakom axeln och snegla

- Har du råd med det där? Behöver du det där??



Fast den här gången puschade han på mig för att det var sån rea :D

2012-02-19 @ 22:05:17
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Okej men denna Baldur hur är han ridmässigt :)? Bedömd? Har du inga bilder eller film? Vore kul att se.. spännande med avkomman hörru!

2012-02-19 @ 22:21:04
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Titti

Han är bedömd flera ggr,senast i Sverige då,men med sämre poäng. Jag tror att det har med att göra att han var nyimporterad och lite förvirrad i kupan. Alla poäng å bedömningar finns på hemsidan :) Film kan jag kanske ordna,om jag hittar laddaren till videokameran...Han har iaf stark pass och paradgrenen var passlöp,men efter skada i framkotan så är han pensionär.Lång historia,men jag mailar den ngn dag :)

2012-02-20 @ 06:43:18
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Agnetha

Kunde inte kommentera i inlägget som du skrev överst så jag skriver här. Låter toppen med avskottade tak och ridtur... :-)



SV: Jag visste inte att finull kunde vara fläckiga .jag trodde att de bara "kom" i hela färger! Lammet är hur söt som helst. jag går och hoppas att vår bruna tacka ska få nåt liknande. Sitter och rotar i din blogg nu och letar efter fårbilder!,-D

2012-02-20 @ 19:44:22
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/
Postat av: Titti

Rota på ;) Det finns en del i från slutet av april å framåt. Joodå,finull har alla möjliga färger. Vår bagge är brun med skäckanlag och det har blivit en del roliga tackningar på lammen efter honom.

2012-02-21 @ 07:41:53
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0