Lamm å fårskallar

Så! Nu är lammen levererade till slaktarn. Mycket nöje säger jag bara...
Ingen samarbetade särskilt när de skulle på... En var så osamarbetsvillig att han stångade ihjäl en navkapsel. Hyggligt. Men nu ska de vara framme....
Utom 9 yttepyttebagglamm. De får vara kvar fram till påsk.
Nu ska vi vänta en halv evighet på fällarna åxå... Jag längtar redan efter min fina bruna :)
Måste ut m ny bal till hästarna i morrn senast... Man kan tycka att Fala ska bestämma,men se det gör hon icke. Hraffe är kung i hagen och nåde den som närmar sig hans höhög. Surpuppa...
Ikväll ska dottern på förarbevisutbildning igen,del 2 av teorin. Snart får man väl åka bönpall igen då. Å jag som är så förbannat åkrädd med alla utom gubben....


Kommentarer
Postat av: Agnetha - Agnethas Fundror -

Kan tänka mig att de var lite bråkiga. Skönt att de är där de ska vara nu. Oj vad hårt det där lät. *haha* ;) Men det är ju lamm-livet...
De bruna skinnen är ju så himla fina. Det är så synd att de är lite ovanligare. Fast det kanske är därför man tycker att de är lite exklusivare. Lämnar ni skinnen till Tranås?

2012-12-11 @ 08:43:06
URL: http://agnethasfundror.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0