Lakritsremmen

I går tog vi de små på kort promenad. Fröken T tog Baldur och jag tog lakritsremmen.Knatade en bit bortåt vägen.Hraffe tyckte det var fantaaastiskt spännande och hela han var på tå. Mötte inga bilar förrän grannen kom och körde ut från sin infart,men en ljudlig gammal volvo.Gick mycket bra.Förmodar att det var för att han såg den hela tiden. Hemma på gården gick vi ett varv runt lillstugan och då klev junior i en vattenpöl-ve och fasa (tyckte han) och tog ett stooort skutt.Men det kändes inte i tygeln iallafall. Sen hamnade Baldur bakom och nästa gång ska nog fröken T ha ett spö,för han tenderar att sura och vilja slå.Gillas inte! Så det ska vi raskt plocka bort (hoppas jag).
I bland blir jag sugen att lämna iväg honom och sen få hem en häst som bara är att äntra och sticka iväg på..Men det kostar ju åxå... Dessutom så är det nog bara bra om man tuffar på sig lite. Jag har ju medvetet väntat till nu med att sätta igång på riktigt eftersom jag tyckt han varit så oväxt och hellre väntar jag än att det ska bli nån framtida skada. Ingen har väl tjänat på att ha för bråttom?
Baldur är nog ingen ideal häst att ta med tyvärr. Han är ju inte rädd,men har en förmåga att vilja ha bråttom ju. Tyvärr. Det hade väl varit toppen om man kunde tagit Hraffe som handhäst,men det är nog bäddat för problem det. Man skulle fått låna en gammal snäll och cool valack över sommaren....En sån där man kan släppa tygeln på utan att det gör nåt. Tål att funderas på..... Kanhända känner man nån man kan höra sig för med? Ett tag tänkte jag att jag tar en ardenner..Men det blir fasligt långt ner till Hraffe och Rindi är på tå och Pontus parkerar om han går utan henne. De är körda för mycket i par kanske?
Nä nu ska jag ladda för besök! Therese kommer med barnen sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0