Det är så mycket man vill!

Först vill jag ju ha en paddock. Jag har fått lov av gubben men betala får jag göra själv såklart. Har fått en prisuppgift,25 papp komplett klart. Som hittat! Så det tänker jag nog satsa på faktiskt! Dessutom bor det mycket hästar runt i kring,så kanske kan man hyra ut den för en billig peng så den genererar en liiiiten slant? Fast blir det inte så,så gör det inget heller...MEN jag VILL verkligen ha den där paddocken!!!!! Dessutom är platsen perfekt! Gamla potatislandet som är 25*50 ca,och de sista 10 metrarna kan man göra i ordning och ha oinhängnad och där kan gubben ställa sina hästvagnar! Smart tyckte jag själv. Sen ritade jag på stall i gamla ladugården,om man byggde om så skulle man få in 3 boxar till lätt....Men det är alldeles för dyrt för man är tvungen att isolera en svale och göra om golvet på ett ställe osv....Men OM jag var lite rik så ;)
Det fina stoet jag suktar efter är ute på ny annons,det där gulsvarta....Samma pris,25 papp. Oj så fiiiiin.
Och eftersom jag är galen i virtiual mate på WF så kollade jag vad det skulle kunna bli för föl.En buckskin konstantskimmel. Cool färg tänkte jag....Jag vill ha den....Men vart skulle jag ha den??Boxplats finns,men hage då? Ibland,men bara ibland,önskar jag att gubben ger upp sitt hästeri så jag får två box till,å mer hage.Men jag får dåligt samvete så får jag tänkt tanken till slut...Han har ju åxå ett intresse och fy vad ego tänkt av mig.Skäms...Dessutom är Pontus den snällaste av hästar. En sån där man kan sitta under magen på,och som vill gosa mest hela tiden. Han är som en teckning av Lena Furberg nästan.Fast utan Mulle´s temperament ;)

Kommentarer
Postat av: NIna L

Hejsan!

hittade till din roliga blogg igen. Nu ska jag verkligen försöka att återkomma regelbundet. Har varit hos dig förut men inte kommit ihåg att komma tillbaka.



måste fråga dig om din ev blivande ridbana. Vad får du för de 25000:- du fått prisuppgift om?

#ag ringde till en grusfirma, tänkte bara lägga på sand på vår gräsbana, men bara sanden skulle gå på 25000:- vilket jag tyckte var lite väl mycket. Så jag blir lite nyfiken på ditt anbud.x

2012-04-09 @ 16:43:10
URL: http://stallskogalund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0