Blääää

Vädret är skit..Snöstorm nu igen.Alla hästar är inne. Rindi ska ju dessutom stå på box i 2 dagar efter dagens besök hos doktorn. Hon är sprutad i kronleden :( Diagnosen är en pålagring på kronbenet som förhoppningsvis gett inflammation MEN som kan ha gett artros också,vilket är mindre bra. Denna pålagring kan leda till ringkota så småningom.Muntert? Nej inte särskilt. På den positiva sidan fanns ingen hovbrosk och inget var fel i truten,så hennes grejande med bett är nog helt enkelt att hon inte trivs med bett. Nu ska hon vila/gå i hage i 2 veckor. Jippi... Håll tummen nu att hon svarar på behandlingen och ingen artros har hunnit uppstå! Återbesök om 2 veckor.
Fick röntgenplåtar med mig hem på CD. På Verona åxå,som vi fick ta bort pga pålagringar samt några lösa benbitar.

Här är Rindi´s plåt. Ni ser säkert den lilla pålagringen,det parti som inte ser slätt ut.


Här är Verona´s knä.Här ser ni ju själva vilka stora pålagringar samt de lösa bitarna...
Nä usch,jag hoppas vi slipper otur denna gång.

Iallafall,ett SM guld bärgades hem av Brynäs igår. Alltid något att glädjas lite över :)
Och NEJ Rindi har inte skruvar i hovarna...De sitter i brädan hon har hoven på ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej vad tråkigt :( håller tummarna stenhårt! Är Rindi en av ardennrarna eller har jag missat något? Jag är så virrig av mig...



SV: Jasså det är på det viset :p Sådan var Daladis också, kändes något otryggt bar det av i en jäkla fart, men Dagny verkar stressad och backar mer ju mer man driver fram henne när hon väl börjat, men över lag går hon fram bra så det är något som alltid händer väldigt plötsligt.

2012-04-21 @ 14:20:02
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Oj ja det såg rydligt med de lösa benbitarna, men jag har så svårt att veta var man ser pålagringar?

2012-04-21 @ 21:57:44
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja jo jag har hört av många att bomberbett ska vara bra :) Fast jag tror att det är liksom självaste bettet, att ha nått i munnen som Fifa inte kan acceptera, tror inte hon skulle gå bättre på ett bomberbett nu faktiskt, hon måste börja acceptera bett igen.. Hon har nog väldiga smärtminnen, för hon har gått jättefint med bett förut.



Jag skall rida på hacket tills hon accepterar bett igen, saken är väl att jag tycker det kan vara bra att rida utan hävstångseffekt också, och ska jag tävla lättare klasser får jag inte rida på hack (hävstångseffekt)

2012-04-22 @ 20:20:56
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0