Ett stycke onsdag...

Jaa,vad har hänt? Red till fröken H i måndags.Baldur surade lite på ditvägen för han fick bara skritta,taktade nästan hela vägen. Hem var han helt underbar! Vägvinnande skritt utan att ha bråttom,jag hade kunnat ha sytråd istället för tyglar. Det kommer jag att leva länge på :D I går var vi på kliniken för raspning och allmän check up.
Allt såg fint ut.Lite vass på ena sidan och ngn hake de slipade ner. Dock var han minst på bygget. Tyckte dock de gav honom liite för mycket sedering,han är ju känslig som attan för det,vilket jag också talade om,men ändå var han himla "full". Stackarn... Vägde honom åxå,350 kg ca. Lagom vikt tyckte både jag och veterinären.
I går satte min händige gubbe upp en vattenkran i stallet! Gud så bra! Nu slipper man galoppera till kokhuset hela tiden ;) Det är kallvatten bara,så lite spring blir det väl ändå,men man kan fylla nån vattenhink och skölja ur betforhinkarna direkt.Mycket bra!! I dag hade jag tänkt mig få vinterdäck på bilar och släp. Det var duktigt med frost ute så det låter väl inte vänta på sig så är det snö.
Nää,jag ska fika frukost och sätta fart. Bäst så...

Kommentarer
Postat av: Evelina

Enligt Börje så ja, enligt pappa så nej.. :P kanske det blir ett cirkustält när det är färdigt?

2011-10-16 @ 20:11:04
URL: http://avalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0