Tisdag..

Det töar...Usch vad tråkigt...Fryser det på nu blir det blankt som 17. Här har det regnat idag t.o.m. Hoppas det inte blir mer bara.Är det nåt jag för stunden fått nog av så är det regn.
Hönäten är jag ff nöjd med. Hästarna verkar mindre törstiga åxå. Innan jag hängde upp de där näten,glupade ardennrarna en balja vatten ett par gånger om dagen.I dag har det räckt hela dagen. Det är ju inte fel tror jag.
Pojkarna är polerade och kramade på. Baldur var lika missnöjd som vanligt när det kom till att borsta huvudet.Han finner sig i det,men inte tycker han det är särskilt kul. Han är lite "privat" så. Tydligen ska man inte hålla på och feja upp i huvudet på hästar har jag läst nånstans. Det var nåt om deras privata space eller nåt.Minns inte riktigt.
I dag fick jag även ett utbrott på sambon. Han hade tur han sov,så jag hann lugna nerverna. Han hade lämnat stallkniven i Hraffe´s box! USCH vad farligt.Tänk OM han hade gjort illa sig?? Rullat på den eller nåt? Fick kalla kårar efter ryggraden kan jag lova. Den må vara lite slö,men nog skulle den räcka till om det tog olyckligt. Funderar nu på att knyta fast fanskapet i årets längsta gummiband och bulta fast den.
I morrn är det jobb igen. Sista passet innan frivecka. Har en hel del som ska hinnas med då hade jag tänkt.Skura golv och sånt tråkgöra måste jag nog ta tag i tyvärr.
Näää,soffan kallar på en lätt trött kommunalarbetare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0