Hur tänktes det nu?

Hörde lite ryktesvägen att en person i området,som håller på med islandshäst,sagt att det finns inte en enda bra islandshingst i norrland.Man måste åka till skåne. Va? Jag kan nämna 3 utan att behöva tänka ens! Döggvi,Reynir,Thor.Inte särskilt långt bort heller.Jag begriper inte vad människan pratar om faktiskt. Det är klart att antalet kanske inte är lika stort som söderut,men det finns välmeriterade hingstar även här!
Nog om detta... Min son har fyllt 10 år.Han fick en cross,med växlar. Han åkte sisådär 25 meter innan han tyckte det var otäckt. Crosskola nästa?
I går hjälpte han mig ta in hästarna och benämnde åter mina som Tysken och Svensken. Medan jag kratsade hovarna på Hraffe (svensken) var Hugo inne med Baldur(Tysken) och pratade.Jag blev paff,faktiskt.Han har aldrig vågat stoppa in näsan i boxen ensam förut.Kanhända är inte hoppet helt slut än? Eller så var det ett sätt att smöra så han får åka och köpa MW3?
I går damp även räkningen från ockrarna distriktveterinärerna ner i lådan. 5281 kronor! Det är banne mig inte underligt att många drar sig för att ringa veterinären,de har ju för 17 INTE RÅD! Detta kommer att svida i plånboken. Hade räknat med nånstans runt 3,men ack vad jag bedrog mig... Jaja,betalas ska det ju...
Hur som helst så ska jag undersöka paddockbygge nu. Jag skulle rida bra mycket mer,om jag kunde hålla till hemma när det behövs. Dvs när man är hemma ensam m barnen,väntar på nåt eller nån.Då är man ju hemma ändå. En strålande idé om jag får säga det själv! Så nu ska jag räkna på det där... Och ringa runt lite bland mina kontakter på gräv och last sidan. Tur man har en pappa som är åkare!
Nää,nu ska jag sätta fart å packa skolväskan åt Hugo,skol if idag.

Kommentarer
Postat av: Cia

Om hästen är försäkrad behöver man bara betala självrisken :)

2011-11-19 @ 14:55:03
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Titti

Förvisso har man självrisk.MEN det är oftast också 20% man ska betala,samt att resorna inte ingår. Bara resan är 1600 under jourtid,Plus självrisk å 20%. Det är säkert många som inte har sin häst försäkrad,vi har det,men det blir dyrt änså!

2011-11-29 @ 10:54:59
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0