en torsdag..

Börjar dagen med kaffe och alvedon.Hade ont i huvet när jag vaknade,har nog sovit krokigt... Spöregnade ute en stund,men som tur är har det slutat nu!
Letandet efter paket till sambo har gett resultat-hoppas jag...Får se när jag åker och kikar :D
Hästarna mår fint,förutom att det är klafsigt i hagarna här och var.Ardennerkorna har inte heller vett att stå där det är torrt.Näärå,mitt i smeten gärna. Vet inte om de är mer osmarta kanske? Hraffe har trots den milda temperaturen satt en sjuhelvetes päls. När han är inriden klart blir det till att klippa. Annars kommer han aldrig att torka.. Har,som alltid,suttit vid hästnet och glott på hästar.Finns så många fina jag inte skulle tacka nej till. En lottovinst och sen så! Kan jag bygga ut och bygga om.Köpa alla åkrar som gränsar till oss och sen blir det mer häst haha.Ja drömma går ju...
I går kväll när vi tog in,insåg jag vad BRA det är med rutiner ibland. Baldur hade trampat in en träbit i hoven.Satt fast mellan skänklarna på skon och tröck på strålen.Inte så att den gjort hål eller så,men säkert var det obehagligt. Så det är bra att kratsa varje kväll! Mmm,näää jag ska koka mig lite frukostgröt innan jag älgar ut i stallet.Min fristad! Trivs så bra i vårt nya stall! Ljust och fint :D Tyvärr inser man ju,att ju större sadelkammare-ju mer grejer... Men det är bra att ha!! Ska köpa en kaffebryggare till stallet.Eller en ny in,så kan den gamla få flytta ut!
Min kamrat på stall skumrask,har varit på akademisk kurs.Jag blev vansinnigt nyfiken,och sugen att prova med Hraffe sen.Skolskritt tex-korta och korta och korta. Tills de går på "höjden" isf framåt så mycket.Ser ju busenkelt ut,men säkert är det inte det..Skulle vara kul att testa iaf.Eller med Rindi kanske,hon är ju påbörjad vad jag vet.. Vacker som en dag åxå,när hon visar upp sig ;) 865 kg temperament dock. Ingen dam man sätter sig på det där.
Nä,färdigsvamlat...Dags att käka gröt och gå ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0