Jaha...Sömnberövad igen...

Klev upp 02.00 å kollade så ingen låg å lammade.05.00 kom Johan (som skulle på jobbet) och talade om att en höll på för fullt. Ett lamm dödfött tyvärr. Igår fick jag brottas med den tackan för hon tog över lamm som fötts bland de andra och ansåg att det var hennes. Hon gav sig icke. En riktigt tjurig en. Men nu har hon egna så nu ska det väl lugna ner sig hoppas jag. Summa hittills 22 st. Då är det drygt hälften kvar som ska lamma. Runt 40 lamm borde det bli då.
Nu är jag duktigt trött faktiskt. Ska vila omkull mig på soffan en stund tror jag.Släppte ut hästarna i samma veva så det är klart också.Bäst man går å kollar till tanten först bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0