I dag blev det tidigt..

Vaknade 04.45 (!!!????!!!) av det jag numer kallar "kören". Fårskallarna.. Genast trodde man att nu hade en eller alla kvarvarande tackor lammat. Ett sånt jäkla hallå var det! Man hoppade i kläderna med språng kan jag lova.. Ilar ut,ytterst förvirrad,bara för att upptäcka att de gapar för sitt egna höga nöjes skull... Blir man glad?? Näää...
Tack o lov så är det bara 6 st kvar som inte släppt ut sina lammungar till vida världen. Jag är ganska less nu... Man törs knappt stoppa näsan på andra sidan tomtgränsen,OM nån skulle lamma och det blir problem. Men snart är det över för iår!!!
Jobbar idag ju. Loggade in på mailen. Mappen skräppost var fylld med mail. Det lustiga med en del är deras rubriker..Det står "RE" som om jag har mailat dem i första läget. Men det har jag ju inte såklart. De lockar med en extra semestervecka,tio tusen spänn i månaden i tio år etc etc etc.. HA säger jag bara...HA. Jag går inte på det så ni kan sluta maila nu tack!!  
Om 6 å en halv timme får jag åka hem.Tackar,tackar. Jag ska plantera en rabarber å en hallonbuske. Har fått för mig att det blir så bra så. Mat åt fåglarna om inte annat. Rödvinbärsbuskarna är ju ett minne blott. De strök flagg i fjol! Samlade mest brännässlor och starar iallafall.  Rabarber är ju alltid gott!! Fast...Jag köpte jorgubb/rabarber glass (eller om det var sorbet). Fyyy vad äcklig den var. Mycket besviken blev jag faktiskt! Håller mig till saften hellre då. Nä nu ska jag inte svamla vidare (är ganska gräsligt trött-faktiskt) utan jobba på så går tiden lite fortare ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Rabarberpaj är också väldigt gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0