Hotell Kölden...

Kändes som om man tagit in på det hotellet igår. Det är så rått ute så kylan slår in eller vad man ska kalla det...
Gick och lade mig runt tio igår. Upptäckte att det var skitkallt (och då menar jag kallt) i sovrummet. Gubben hade slagit av elementet HELT. Löste bekymret genom att sova i långkalsonger och t-tröja samt dra upp täcket till näsan. Klockan 02 ringde klockan och man släpade sig ut för att kolla eventulla nedsläpp... Måste ha varit halvlek.Inga lamm. Lite ionödan känns det som om man klev opp.. Sen ringde klockan igen kl 6..Jag är trööööött!! Blir så knackigt när man blir störd i sömnen typ. Jaja.Antalet tackor som inte fått lamm är ÄNTLIGEN ensiffrigt. 9 tanter kvar... Snart får vi sova på nätterna. Vet nu alldeles hundra procentigt säkert att det blir inga fler barn iallafall. Jag skulle aldrig orka. All heder till dem som är uppe om nätterna med sina telingar..
Nää,nu ska jag ta mig an frukost till junior. Skoldag idag,naturskola på schemat så vi bör packa kläder. Ingen värme ute alls.I dag heller..Var blev den av??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0