Jobb idag igen..

Vad skulle jag inte ge för storvinsten,så man fick jobba hemma??? Suuuuck. Jaja,man har ju ett bra jobb trots allt med mycket ledig tid. 2 dygn kvar innan ny frivecka.
Bokade ett till sto häromdagen till min fina lilla häst! Detta sto ska betäckas på fölbrunsten och har således (förhoppningsvis) föl vid sidan. Jag ska ha en baby på min gård!! Smugglar kanske undan den när de hämtar sitt sto igen ;). Näärå,men det är ju bara så att det inte finns nåt finare än föl!
Hästarna fick en genomputsning igår.Blev ju inget rida eftersom man satt i hallen hela dagen. Nu kommer pälsskrapan till sin rätt igen! Hästarna fäller,mest gubben´s stora dock.
I morse vaknade jag 04.50..Varför???????? Hade ställt klockan på jaa,nu...Försökte somna om,men icke.
Tar inte ut hästarna ändå,det får gubben göra idag. Matat fisken iallafall... Tur man åker innan det tänd i akvariet så man slipper se om fler guppiebarn strukit flagg. Sen idag kommer hovis till mina grabbar,gubben bokade tiden,tyvärr på en dag då jag jobbar.Typiskt.Men det viktigaste är ju att hovarna får sitt! Har nu Thorsten i knä,lite lätt ivägen,så jag sätter punkt nu.Svårt att skriva med en övergosig katt i ansiktet. Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Å vad roligt med ett föl på gården :-) Mysigt att bo på en gård, men förstår att det är mycket jobb med! Ha en härlig tisdag, kram!

2011-03-21 @ 19:11:46
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0