Världen är så liten...

I går ringde gubben ett samtal till Gotland. Där är Rindi uppfödd och inkörd. Gubben ville ta reda på vad hon är inkörd med osv. Under samtalet slår han upp Verona´s pass,konstaterar att orten är densamma och frågar om han känner personen som står som uppfödare. Visar sig att det är hans dotter och att båda hästarna är födda på samma gård åren efter varann. Att de bägge skulle hamna på vår gård efter varann är ju ganska otroligt. Deras pappa,Verong,är den som nedärvt silvergenen till Rindi så nu ska jag forska på den lite. Blir det köp blir det nog ett föl. HOPPAS jag. (Första ska hon besiktigas) Jag får iallafall enligt skatteverket födar upp hästar och andra hästdjur ;) Skulle i alla händelser vara skoj att ta vara på den ovanliga genen. Silvergenen är ovanlig bland ardennrarna som jag sagt tidigare. Vore synd om de få hästar som har den inte för den vidare. Vi fick också veta att Rindi har en avkomma någonstans. Nåt mer att forska på ;)
Nä,nu tror jag att jag ska ta in hästarna en stund. Det regnar rätt bra och storhästarna har inget täcke,detta för att gubben inte ser nödvändigheten med varsitt täcke,utan bara har ett. (Snålheten bedrar visheten!!) Smart,mycket smart. Så istället för att ta in två element tar man in två luftfuktare. Baldur har iallafall täcke på,för såpass smart var jag går kväll att jag slängde på honom. Klapp på axeln till mig,som för en gångs skull spådde rätt på väderleken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0