Så har man provkört..

nya traktorn.Varv på varv på varv med betesputsen. Det är inte roligt alls.Att inte fler bönder somnar vid ratten tycker jag är märkligt.Gubben tycker det är så roligt så,händiga knappar och växelspak som man slipper trycka ner kopplingen,det håller jag med om.Lättare att köra,men inte roligare alls. Men det är då tur han gillar att köra för då kanske jag inte behöver :)
Jag kopplade även på transporten och flyttade den inför gruskörning i morrn. Jag backade till och med! Blev inte alls en särskilt rak parkering,men jag körde inte in  i nåt.Mycket tursamt kanske,men jag måste ju träna lite på´t.
Samlade ihop brädspill runt stallet också.Under en bräda var en fjärilskokong,så den räddade jag undan. Sen skulle jag städa ihop en hög isolering men det blev höga knän därifrån.Ut vällde det humlor i massor. Stora som små. Så det får gubben hjälpa mig med!! Nä nu ska jag ha paus ett tag... Ikväll är det Morden i midsomer,missas icke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0