Det ryktas...

..att jag ska jobba i morgon. kan det vara möjligt? Svenska spels fel alltihop ;) Som vanligt. Men det är ju bra man har jobb. Iallafall nu,när jag fått i hjärnan att köpa en hästtransport.Denna tänkte jag hyra ut lite för att finasiera.Borde väl gå? Man känner ju en del hästfolk,iallafall några...
I dag var det vet.bes på kliniken.Gick ganska bra förutom ett ömt knä,ganska gallig med andra ord. Vad detta kommer ifrån vet vi inte riktigt. Sen kronisk karledsinflammation.Det får de av mugg har jag lärt mig. (Bondlurkar har ofta mugg) Sedan kommenterade en karl (körandes ett liiitet varmblod) att jag hade en liten,behändig häst! Jajamen,sa jag,det är en falabella. Allvarligt trodde jag karln skulle köra häst och alltihop rakt i diket.
Jaa,i morrn ska jag jobba.Fast först ska jag släppa ut grannhästar. 2 (inte så små) varmblod. De är ganska raska av sig.Utom på att äta kraftfoder.Bästa man åker i tid. 5 eller nåt. Sen ska gubben ta in dem.
Ja just ja,vår veterinär är så trevlig,så både gubben och jag fick lysa in i ögat å kika på näthinnan.Den var fint blågrön.Som ett hav ungefär. Man skulle få göra mer sånt hos veterinärerna. Han förklarar glatt än det ena än det andra,mest invecklade saker. Veterinären är från norge.Kan det vara därför han är så trevlig?
När jag har jobbat klart (typ om ett ljusår känns det som) då har jag SEMESTER! i FEM(!!!!) veckor. DET tycker jag är trevligt,skitkul faktiskt. Dock har jag blivit jäkligt nedröstad.Vi ska till Stockholmot.I flera dagar!!
Jag har iallafall också fått mina skattepengar.Sent omsider. De ska inte shoppas opp i stockholmot. No way José!
Nä,nu ska jag inte sitta här å tråka ut er längre.Nu ska jag gå och titta på fina hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0