25/7

I går var det auktion på Per Ola Persson´s gård. Tyvärr hade han hunnit sälja hästarna helgen före,hade varit kul att se dem.Men det fanns så himla mycket grejer i övrigt. Inget som passade vare sig mina eller gubbens hästar dock. Vagnar och slädar var det man kunnat köpa om börsen varit tjockare... Bjöd på en parsläde,men det blev så dyrt... jaktvagnen,den var jättefin och i kanonskick,gick för 25000 bara. Nästan lite lite tyckte jag iallafall. En jättefin rissla fanns som jag gärna hade tagit med hem,men den gick för närmare 5 papp.
Det har varit några dagar med väckarklockan nu,men idag är sista dagen på ett tag. Hästägarna kommer hem ikväll. Körde bröllop i Selånger med A-C å Grejen. Det är ngt vi ska göra om.Var jättekul!
I min hage brunstas det inte om av Fála iallafall,Rindi i hagen brevid är brunstig märker man tydligt iallafall... Barometern gapar en del... Nä,kaffe till mig blir det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0