Äre int likt så säg..

Kom inte på nåt bättre för stunden.. Dagen har kantats av snö och åter snö... Börjar verkligen kännas som det är noooog! The quest på Hraffe´s täcke går vidare,men utan framgång. Antingen har nåt tryffeltryne snott det,eller så har gubben lagt det på ett sånt där hiiimla bra ställe. Han brukar kunna göra så med små prylar. Hur han isåfall lyckats med ett helt hästtäcke är en tankenöt i sig självt!
Har idag kastat ut sista skrotet ur sadelkammaren. Projektet fortgår dock. Städ å fix. Måste dammsuga ur skåp å sånt.
Vi tog oss för och halmade åt alla fårskallar idag,de blev så glada så. Lite som glädjer såna kreatur uppenbarligen.
Nu har jag tagit in hästarna och ska gå ut å pyssla om dem lite mer sedan,men nu ska jag duscha först. Omvänd ordning kan tyckas,men annars vet jag precis hur det blir. Man är ute längre än man tänkt och vips är klockan elva och man inser att man snart ska kliva upp och skyndar sig i säng,utan dusch.För det orkar man inte då. Eller så orkar man och svär över att kudden blir blöt för ungen har tagit med sig sin hårtork till pappsen och själv äger man ingen. Såna gånger undrar man (jag) om man springer tillräckligt fort för att det ska torka av fartvinden.
Men det gör man inte ändå,alltså duschar jag nu så är det hyfsat torrt om jag går runt och fläktar lite med kalufsen ett tag.
Har förövrigt ledsnat ordentligt på korkade skoternissar som inte ser omgivningen utan bara skoterspåret och är utan hjärnverksamhet,för de har väl fullt sjå att hålla i sig i styret..Det kördes mer skotrar här på gården häromdagen. Då fick jag lite nog..Producerade en skylt och skruvade fast den på en bräda och kånkade ner till åkerkanten. Tänkte först skriva "skoteridioter" men det kunde jag ju inte göra tyckte jag.Alla är ju inte idioter..Så istället svalde jag alla bittra ord och skrev istället "Privat Skoterspår". Klämde till med "leden går på sjön" i ena hörnet. Lättbegripligt tyckte jag själv. Får nu se om de bryr sig om min lilla skylt...
Näää,bäst jag tar den där duschen nu...Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0