Mer jobb idag..

Snart dags att åka på jobbet. Lämnade allt djurpyssel till gubben nu på morgonen. Han ska väl också ha nåt att göra ;)
I går upptäckte vi att en av våra tackor är tjock i ett bakben. Hon går ganska ok,så vi avvaktar en dag eller två för att se åt vilket håll det går innan vi tar hit veterinären. Man vill inte stressa dem i onödan nu när det snart är dags att lamma. Detta för att man kan sätta i gång lamningen i förtid och det är inte bra alls.
Krattade lite i hagen i går. Hraffe är mycket intresserad att vara med. Står gärna nära och luktar på krattan.
De är så fina mina pojkar :D Evelina red Verona en vända igår. Hon är ju knackig i sitt framknä igen. Vet inte om det är lönt att behandla en gång till. Det beror ju dels på hennes benställning och dels att hon arbetat hårt i sitt liv,så viss mycket förslitning är det nog.
Nån dag framöver ska jag få åka hem till Järvsöfaks med min vän C,som känner hans husse väl. Det ska bli urkul. Det är nog den enda travhäst jag gillar! Mest för hans utstrålning,och man ser hur han tycker det är toppen med alla som jublar när han visar mulen på banan. Reser upp sig och travar ståtligt. Har fått lov att stjäla en hästsko som ska få sitta ovanför stalldörren sen :D Hoppas på att vi kan åka dit snart. Blir en merit på listan hahaha. Nää,nu bör jag fixa frukostmacka att ta med på jobbet,klä mig å åka..
Ha en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0