Geggamojja

Usch vad det är geggigt ute!! Avskyr den är årstiden... Eftersom vi var så korkade å inte delade av vinterhagen i höstas,är det lätt smetigt hos dunderklumparna kan man säga. De trampar upp vansinnigt åxå,eftersom de är så tunga. 2 ton häst som står parkerade vid grinden på kvällen sätter sina spår!
Börjar bli dags att ringa grävnissen snart så han får göra klart det vi inte hann innan snön. Det ska grävas till och grusas framför nya stallet etc. Lilla parkeringen ska fixas åxå. Tur man har en pappa med lastbil,så blir det billigare med gruset! Grusa lite här å där på gården skulle åxå behövas...
Har kommit hem från jobbet å är jagad av Thorsten,min knäbebis. Ska svida om och gå ut i min fristad,stallet :D
I morrn börjar jag sent å slutar tidigare. Har bytt å joxat för gubben ska knega natt. Min kära mor åker till Stockholm tidigt fredag morgon,så det kändes taskigt att be henne vara barnvakt faktiskt.
Nää,nu ska jag göra nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0