Singin´in the rain...

eller...Nä,det gör jag inte. Nu måste det ha regnat oavbrutet i två dagar. Fy vad less jag är på´t. Ska bege mig ut och dansa soldansen... Kanske hjälper det?? I går hade jag och Hugo fredagsmys för oss själva. Pappan jobbade natten så vi fick klara oss själva.
Ingen grävmaskin har anlänt heller. Blir lite sur över det faktum att de ringer inte ens och talar om att de blir sena. Först var det måndag-tisdag som gällde,men ingen dök upp.Sedan var det fredag.Ingen har dykt upp eller hört av sig. Nu ska maskinisten få en skopa ovett tror jag. Man kan väl ringa och berätta att man blir sen?? Är det inte vanligt hyfs det? Kommer intre karln på måndag ska jag kolla om nån annan kan komma och gräva så kan han stå där med skägget i låddan. Jag vill ju ha hit snickar´n så stallet blir klart nån gång. Lääängtar efter en redig mittgång,sadelkammare och stora fina boxar till mamma´s pojkar ;)
Tjaaa,annars så har vi bokat in kastrering av Danne och Obi-Wan,en sten har fallit av axlarna. Jag har gått och gruvat mig vansinnigt för den dagen då Danne ska på slakt. Men nu får han leva :) Jag är toppen nöjd. På onsdag kommer fårklipparnissen. Då blir det ett hallå utan dess like kan jag tro. 27 tackor och 3 baggar. Jaa,det blir det det blir... Nää,nu ska jag ta itu med korsordet i tidningen :) Nåt ska man ha att gör på morgonkulan.

Kommentarer
Postat av: Therese

Simpelt att inte kunna ringa och meddela vart man håller hus...

Skönt att Danne får leva vidare, han hade inte gjort sig på grillen iaf ;)

2010-09-25 @ 21:10:47
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0