Nackspärr?

I ett anfall av:fröken duktig,själv är bäste dräng,kvinnor kan-välj själv,så klädde man på sig uniformen och gick med raska steg ut för att måla! Gick bra så länge man kunde använda trappstegen!!! Efter att ha målat så långt jag kom åt med trappstegen insåg man att det var dags att avancera till storstegen. Jag HATAR stegar!!!Hade penseln varit en dm längre,hade jag sluppit storstegen. Funderade starkt på att låna Hugo´s burk keps där å ladda med ett par öl så kanske knäna skulle sluta skallra. Äntrade upp, utan mod på burk, och målade kanten ändå.
Är nu inne på steg 2. Rolla tak med roller. Förlängninspinne har jag.Den gör bara inte som JAG vill. Den gör som den vill själv och halkar ner efter ett tag. Mycket irriterande! Har i alla händelser gjort slut på en liten burk färg och anser mig nu vara värd en fikapaus. Nacke och axlar gör ont så när jag målat klart takskrället kommer jag få gå och titta i backen en hel vecka för att jämna ut det hela. Näää,fy 17. Det allra jävligaste är att detta är bara grundmålningen.
Jajamensan! Det ska göras igen tydligen. Därför skall jag nu efterlysa en låååång människa som älskar att måla tak. Finns det nån sån här ute?? Skulle vara tacknämligt om denne någon inställde sig på gården snarast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0