Brrr

I gar var det julfest på majskansen. Ca 100 familjer i byarna drog man ur huse och anslöt. Mycket trevligt :)
Johan och jag var där med hästarna och körde lite släde,men attans vad kallt det var!! Därför står dessa nu HÖGST upp på önskelistan till jul!! http://www.emmi.se/vinterstovlar-lacrosse-p-1445-c-337.aspx
En tjock, gammeldags vargpäls med tillhörande luva och vantar skulle sitta som en smäck också!!
Man stod still och satt still i kylan så det var väl därför man frös.. Själva körningen gick bra. Verona var som alltid "på" och framåt. Trav var grejen tyckte hon själv. I skoterspår som över plogvall. En jäkla häst att ta i det där!
Allt gick utan missöden,lite nära ögat var det när byns flygare glömde av att vi körde häst och således gjorde en lågsniff över oss,men det gick finemang det med. Blev som ett litet skutt.. På hemvägen var det bråttom tyckte Verona så vi fick köra om Pontus och Johan i bästa V75 stilen ;) Hon skulle hem punkt och slut!! Släden,och således jag också,sladde en del. Undrar om man kan sätta styrstål på?? Som på skotern??
Hur som haver så ska jag vara MER på byltad nästa år om jag ska köra en endaste meter...
I dag är det jobb.. Dygn 2 av 3. I morse när jag for på jobbet var det trafik må jag säga. Brukar åka strax före halv 7 för att slippa en massa bilar,men i morse tänkte nog alla samma sak. Däribland en gammal skruttig mercedes som antingen a) hade en gammal,halvblind förare b) var så skruttig så den inte gick fortare än 50,även om det var på 100 sträckan c) hade kraftigt fel på hastighetsmätaren. Det lutar åt alternativ c eftersom den på 50 sträckan körde 30.. Jaa,jag kom om i kvissleby så till slut kom man på jobbet.
Tja annars hoppas,bönar och ber jag att boxarna ska gå från fabriken idag,att grävnissen dyker upp (som skulle kommit i onsdags) och att dörrarna kommer. Får gärna bli klart nu känner jag. Många timmar har spenderats med roller och övriga tillhyggen och nu känner jag mig nöjd! Kände mig väldigt nöjd med det där i går kväll när hästarna kom in alldeles frostiga. Ja Baldur hade täcke men Hraffe var mer grå än svart det lila livet. Han är en skojig häst den. Nyfiken i en strut och han får veckans längsta hals om han möjligen tror att man kan ha en gobit eller så. Rackarns kuse :) Men snäll är han,aldrig att han gjort nåt dumt. Än..Men han är bara 2 så det kommer väl. Men efter att ha haft honom ett år så tycker jag han verkar klok på nåt sätt..
Näää,nu måste jag gneta på. Slut på rast och ro :) Ha en härlig dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0