Söndag...

Ledig idag till klockan 19. Sköööönt!! Ska åka och gratulera min syster som fyller år idag!
I går var jag så glad i min lilla svarta häst!! Han hoppade inte ut ur hagen,vilket han gjort tidigare.Först var det läskigt vatten vid grinden och sedan lade Johan dit bärlager vilket var lika läskigt :). Sedan lyfte han såå snällt på alla fyra hovar.Inget bråk eller försök till att dra åt sig hoven. Vilken snäll grabb!! Han fyller dessutom två år nu i maj,stora karln ;) Nu i sommar ska jag börja med honom lite smått. Nu litar han lite mer på mig och jag tänker mig att man kan pyssla i hagen,då gör det ju inget OM jag tappar honom. Först av allt på listan står det HÄSTBAD!
Nu ska han få veta vad det är,alla 4 ska få bada när vädret tillåter! Lortollar allihop efter vintern...
Pontus har nu läkt ihop så pass att vi kan köra honom. Vi väntar med parkörningen lite. De är ju inte alldeles vänskapliga än. Ett jäkla liv av och till...
I går hittade jag en häst efter vägen också,ingen av våra iallafall ;) Släppte in den i hagen igen och vips var den ute en gång till. Tror hästen var törstig,så jag hittade en kran på gården och en hink och fyllde på.Tror den var kvar i hagen sen. I övrigt så längtar jag efter sommarlovet!! När djuren går ute,ingen aga att kliva upp!! Min "sovperiod" på året.. Då kan man ligga och dra sig med gott samvete!! Fy så skönt det ska bli!
Skulle vilja åka bort med gubben en helg åxå,bara han och jag! Det har vi inte gjort på 10 år tror jag. Antingen är barnen med,eller så åker man med några andra så man får ju inte direkt nån kvalitetstid för varann. Skulle vara skönt att få komma bort en helg bara... Näää,nu väntar kaffekoppen! Ha en skön söndag!


Min lilla kille i fjol sommar...

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Hej! Hoppas allt är bra med dig! Nu längtar man efter värme...tror aldrig det kommer någon!Å semester...vore inte så dumt det heller :-) Ha det bra! Kram

2010-05-03 @ 17:09:58
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0