Hmmm

Vart blev solen av?? I går var det ju tryckande värme,tills åskan kom iallafall... I dag,not so much...
Har skjutsat Hugo på skolan och fixat stallet. Ska snart åka och handla etc.Sedan väntar besök på skolan,barnen ska ha uppträdande och efter det samtal med fröken. Grabben ska jag hämta ikväll hos en kompis. En massa åkande åt alla håll med andra ord...
I går premiärkörde Johan hästarna i par! Gick otroligt bra får jag säga.Dessutom harvade han med dem. Två svettiga ardennrar blev det... Polerade alla 4 hästar igår. Smorde in dem väl åxå. Mina små gillar inte att man sprayar in dem på familjejuvelerna...Hrmmm....Bara att traggla med andra ord... Lillen (Hraffe alltså) var bångstyrig som 17 igår när han skulle in. Jag ska börja ta med spö så jag kan peta på honom lite när han vill skynda förbi. Knacka på bogen så kanske han stannar opp och begriper att jag vill ha honom brevid och inte före.
Igår fick jag åxå assistera en kamrat med att tvinge hennes häst över en liten (rent av pytteliten) bäck. Vilken tjurskalle...Slutade med att vi (och bäcken) vann iallafall. Ännu en svettig häst haha,men mer av stress än arbete,fast det är klart.Det är ju jobbigt att backa hela tiden... Nääää,jag måste skynda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0