God morgon Söndag!

Lite trött skall erkännas...Men uppe iallafall! Släppte ut hästarna å stökade i morse såklart. Bytte hage och det blev som alltid rally. Tyvärr körde bägge grabbarna fast i djupsnön ;)
Nu ska jag väl tippa i mig kaffet klart och kasta ut katterna tror jag bestämt. De har åxå morgon rally....
I går var jag på "studiebesök" på Galtström å kollade när en karl red sin analusier hingst,akademiskt alltså...
Mycket imponerande,men man måste nog plocka godbitarna även där. De rider en stund bara i samlad form och sedan är det klart liksom. Nu gör säkert långt ifrån alla så,men jag kan tycka att komma ut på tur är vara lika trevligt. Jaja,smaken är som baken och tur är väl det :)
Min goda vän och hästnördkollega Tina var här å vi tittade på Benni Lindahl filmerna. Hon var mycket imponerad över hastigheterna i flygande pass som visades i filmen. Man ser en häst galoppera som 17 brevid,och passhästen drar ändå ifrån.. En sån har jag i hagen :) Fast de där hastigheterna lämnar jag gärna över till nån annan haha.
Hraffe har skavt av sig lite päls han...Lite svagt naken under manen... Tror jag det när det inte är nån ordning på vädret...Varmt å kallt om vart annat. Inga sår dock,så jag tror inte det är nån fara. Han har blivit så långbent tycker jag...Väldig mycket unghäst utseende,men benen verkar aldrig ta slut. Ska bli kul att se om det fortfarande är så i sommar. Å dit längtar jag :) Har beställt en pälsskrapa nu så jag kan hjälpa de små med pälsen. Den ser varm ut när den är 5 cm lång... Släpper som 17 så kan skrapan hjälpa så är det kanon!!
Näää,jag måste sätta fart. Annars fastnar jag ju här... Hoppas ni har en härlig dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0