Tänk..att i går blev jag arg igen....

I går hade vi en härlig förmiddag. Åkte skoter med Johan´s jobbkompis en sväng. Åkte ner över Mingen en runda.. Väl hemma satte vi fart med våra måsten och övriga projekt.Hugo´s kusin M kom för övernattning,det blev en hel del innebandyspelande för boysen. Men sedan,blev det en explosion... Jag stod och pratade med Therese i telefon när jag ser 3 lysen komma brännande uppöver åkrarna från sjön,inte särskilt sakta eller så..Hoppade i mina Foppatofflor,snabbast att dra på sig dem tänkte jag.Stegade ner och mycket riktigt kommer det 3 snorvalpar,uppenbarligen intelligensbefriade,upp på gården. Eftersom detta inte är första gången blev jag aparg och ryade att "det här är ingen skoterled,bara att vända och åka tillbaka.Leden går på sjön" å då åker grabbjävel 1 tvärs över våran gräsmatta,medan de andra två försöker leta sig ur hästhagen,helst då på bakrullen.
Jag blir så trött...Man behöver inte vara Einstein,för att se att man kommer till en gård.Det är hagar och fordon och inte minst hästar...Kanhända kan man använda de små hjärncellerna då och inse att här ska man nog inte köra.SPECIELLT som det går skoterspår på åkern nedanför om man öppnar ögonen va. Dessutom ska man väl åka på leden. Här går inte leden.Den går på sjön å ingen annanstans. Jag åker ju själv skoter,men som sagt,använd huvet!! Å MÅSTE de spinna å tokgasa?? En annan sak...Hur har dessa ungdomar RÅD med nya maskiner??? Johan å jag har en 01:a resp. en 02:a. Duger åt oss för det kostar multum att köpa en sprillans ny skoter.Speciellt om det dessutom är värsta sortens...Jag begriper inte. Det kostar ju multum i soppa och försäkring ÅXÅ.. Och ska man prompt åka skoter och inte hittar nånstans borde man kunde ta en slant och införskaffa en ledkarta...Har man råd med andra dyra grejer så borde man ha råd med det åxå. Nu har jag satt upp en skoterförbudsskylt vid vår mark,så faaan ta den som tror att det är en genomfartsled igen... Besökare är välkomna att använda spåret givetvis!
SÅ! Nu fick jag,byns bitch,beklaga mig över intelligens nivån hos traktens valpar åxå...Nu ska jag göra mig klar och sticka på jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0