Mer snö åt folket..

Jajamen,full snöstorm..Jag är så trött på snö... Eller snöstorm mest.Snöa gärna lite fint,dalande flingor och så..Men när det snöar i sidled blir jag less...
Hästarna såg ut att ha överlevt första natten i stallet. Verona hade legat ner! Jättebra! Hon sov aldrig inne i spilta så det här med box var nog kalas för henne. Blev lite hallå när man skulle släppa ut. Tog storklumparna först,vilket gladde Baldur för då fick han heja tyckte han... Sedan när han kom ut stod han och ropade en stund innan han insåg att det inte var lönt ;) Pontus hade brådis ut,hans kompis drog ju tyckte han så det var stora kliv till hagen. Att det på sina ställen var knädjup snö för en annan tog han dessvärre ingen hänsyn till.. Grabbarna skötte sig snyggt,lite brådis hade Hraffe åxå,men det var ju väntat. Nyhetens behag sitter väl som i än.
Nu ska det fikas och sedan mockas :) Jag gillar att mocka och göra snyggt åt hästarna. Med tanke på vädret skulle jag tro det blir tidigt insläpp i dag. Hraffe ska få klä på sig fleecen när han kommer in. Än har vi inte roddat med annat täcke,men det kommer..Dags att testa nu när man kan ha honom på gången ordentligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0