Brrr

I dag var det kyligt värre. -19 hade vi i morse. Man håller sig mitt i kläderna. I går bar vi in alla boxdelar samt märkte ut för väggar etc. I dag kommer Snickar-Farbrorn tillbaka och hjälper Johan eftersom jag jobbar och det är omöjligt att bygga ensam det där. Byggsats modell stor. Känns härligt att SNART står de där inne i nya fina boxar alla 4 :) Super! Det har varit ganska slitigt att komma hit,men nu är vi snart i mål!!
I dag och torsdag jobbar jag men dagarna däremellan kan man ju pula på. Ska fortsätta min rensning av sadelkammare i morgon. Fanns gott om gamla prylar och verktyg där. Och bakgrejer.Bakspadar,kavlar och borstar. Synd att det inte går att elda i spisen,men den pryder sin plats ändå fast den är gammal och skruttig :)
I gå kväll,när vi skulle ta in hästarna,blev jag alldeles kall också. Inga stora hästar väntade vid grinden som de normalt gör och jag fick genast en flashback till när Benda avlivades.. Det närmar sig ett år nu och givetvis hade jag gått och tänkt på henne under dagen så det var nog därför jag genast blev så där kall inombords. Det hann flyga genom huvudet " Å nej,inte igen". Men som tur var så kom de traskandes båda två till slut.. Puh..
Den 19:e är det ett år sedan Benda bröt benet....


Vackra Benda...

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vinsten blir en dag som barnvakt haha :)

2010-12-14 @ 17:17:25
URL: http://avalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0