I dag ska det testas :)

I dag sticker jag med min fina lilla hingst till Volmstaveterinären! Det ska cem testas!! Lite fånigt tycker jag nog att det är att jag måste göra om hela proceduren om en vecka...Även om första testet är negativt. Men så är det...
I går red jag en sväng på kvällen.Jätteskönt ute då! Fick tukta min lilla svarta fara åxå.Blev helt enkelt skitförbannad på honom! Han skulle klättra upp på B medan jag ledde honom i hagen. Accepteras ICKE! Stackars Baldur stod bara still eftersom jag höll i honom. Mycket snäll häst det där. Hur som helst så fick Hraffe sig en rejäl känga av grimskaftets hårda del. Han ska banne mig inte hålla på sådär när man är ute i hagen.När de leker å grejar själva får de göra upp själv,men när jag står där ska han hålla sig i skinnet.Så det så!!
Min kompis provred min fina häst igår och blev lite förvånad tror jag. Han känns ju inte som en liten häst när man sitter på honom. Liknar hennes gamla arabhingst väldigt mycket i sitt sätt att vara tyckte vi båda 2. Å sedan tyckte hon allt att min fina sadel var väldigt skön :)
Näää,nu ska jag,som är liiite nervös,fixa och trixa lite innan det är dags! HOPPAS nu att det är fria testresultat så kanske,kanske Baldur får nån avkomma i Sverige åxå! Vore mycket roligt tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0