Ågren och ruelse...

Så är det här...Domen på ladugården var inte så kul.Kostar multum att fixa så det lutar åt att vi måste bygga nytt stall... Skitkul...not! Hela min fina plan om att ta bort vägg och utöka det befintliga stallet sket sig. Vi får en himla stort förråd...typ... Så i går hade jag faktiskt ont i magen heeela kvällen...Jaja,det måste lösa sig på nå vis,så är det ju... Min son uppvisar snuva och förkylningssymptom så här i sluttampen på sommarlovet. Inte så kul inte...Jag hoppas det inte blir värre! Än så länge "fungerar" han ganska normalt. I eftermiddag blir det ridtur. Jag hoppas mitt nya bett kommer idag...Har väntat länge nu tycker jag. Inge kul att äntra upp när man oroar sig för att han ska lägga tungan över :( Han äär ju jättesnäll,men jag vet ju att det kan bära iväg och då blir man ju lite extra fundersam. På måndag ska han tillbaka till Volmsta för cem test 2. Sedan är det bara att invänta provsvar och (den mindre roliga delen) veterinärräkningen. Kostar säkert en del.Tur man har en undanstoppad slant för ändamålet... Jag HOPPAS att proverna är negativa!! Annars är det behandling och bara att börja om...
Ska definitivt begära att ev. ston är testade. Jag vill ju varken att B ska få sjukan,eller att den ska gå vidare till andra ston så de kastar fölen....
Jaa,annars så är det alldeles snart slut på ledighet.Förstod väl att den skulle flyga iväg... På tisdag börjas det igen.Usch och fy...Nån lottovinst är det väl inte lönt att tänka på så man får väl åka och jobba då...
Man har ju alltid lite ånka innan det börjas igen efter att man varit ledig ett tag. Kommer man bara iväg går det nog bra! Men först ska vi ha en helg och en skolstart! Näää,nu ska jag ta mig an korsordet i ST....Måste skynda mig så inte Johan hinner sno det ;) Sedan kommer kanske Therese å Affe,om han är pigg... Ha en härlig dag gott folk!

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Det lät tråkigt med ladugården. Hoppas det löser sig för er. hoppas du ändå får en bra dag! Kram Camilla

2010-08-19 @ 11:43:11
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0